Sós perec

Szombat eset, hét óra körül nagyon nem tudtam, mihez kezdeni magammal, nem leltem a helyem, és akkor bevillant, nekem most azonnal sütnöm kell, méghozzá sós perecet. És lőn.

Hozzávalók:
2,6 dl tej
2 teáskanál só
50 dkg liszt
1 teáskanál cukor
3 evőkanál olaj
1 csomag élesztő
+ 1 egész tojás a kenéshez

Sós öntet:
2 evőkanál liszt
1 evőkanál só
Kb. 12,5 ml víz

A főzéshez:
1,5 evőkanál szódabikarbóna
1,5 l víz
+ egy jó nagy lábas :)

Az élesztőt langyos cukrozott tejben felfuttatom, a liszttel, sóval, olajjal összedolgozom. (egy rugalmas, de kemény tésztát kapok). Letakarva 15 percig állni hagyom, majd a tésztát 10 részre osztom, egyenként kb fél méter hosszú kígyókat sodrok, és pereceket formázok. (én vastagabbra hagytam, szeretem, ha jó puha)
A szódabikarbónás vizet felforralom, a pereceket a forrásban lévő vízbe teszem, és mindkét oldalukat 15 mp-ig főzöm. 
Kivéve sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, 10 percet pihentetem, végül lekenem a felvert egész tojással. Előmelegítette sütőben, 200 fokon kb 12 percig sütöm. 12 perc után megkenem a pereceket a sós öntettel, és 5 percre visszateszem a sütőbe.

Sós öntet:
A lisztet összekeverem a sóval, és annyi vízzel, hogy egy sűrű, de folyékony masszát kapjak. (olyasmi állaga kell legyen, mint a tejfölnek). 


Az első adagot olyan buzgalommal kenegettem a sós öntettel, hogy képtelenség volt megenni, annyira sósra  sikeredett :), szerencsére ezt a sós kérget egy mozdulattal el lehet távolítani a perecekről. A második adagot csak foltokban locsoltam le, és így az igazi.
Extrafinom, és puha. (másnap délután körül kezdett megkeményedni).


Miközben sült, a nappali és a konyha között grasszáltam, kapcsolgattam egyik csatornáról a másikra, mikor, sikeresen beléjük futottam. Óriásiak!
És itt megragadom az alkalmat, hogy megjegyezzem: nem nézem ezeket a tehetségkutatókat, szégyen és gyalázat :), de nem vagyok képben (nem is akarok!), egyszerűen nem köt le, nagy dózisban ártalmas az egészségemre, idegesít, mintsem szórakoztat.

Nincsenek megjegyzések: