Kijevi csirkemell

Hozzávalók:
2 egész csirkemell
20 dkg vaj (a fele lehet reszelt sajt is)
1 mokkáskanál citromlé
1 mokkáskanál petrezselyem
1 mokkáskanál mustár
2 tojás
Bors
Liszt
Zsemlemorzsa

A vajat a konyhapulton hagyom míg megpuhul.
A húst lapjában bevágom, kihajtom, hogy nagyjából egyenletes vastagságú szeleteket kapjak, elvileg 4 db hússzeletet kellett volna kapjak, ez lenne az ideális (ez nálam már az elején megdőlt, sok kisebb szeletem lett). A szeleteket sózom, borsozom, és folpack között téglalap alakúra klopfolom, majd a töltelék elkészültéig hűtőbe teszem.

Töltelék:
A vajat (ill. reszelt sajtot) citromlével ízesítem, apróra vágott petrezselyemmel, mustárral, borssal, sóval fűszerezem, és ezt is a hűtőbe teszem 15-50 percre, hogy ismét megszilárduljon.

A fűszeres tölteléket annyi felé osztom, ahány hússzeletem van. A hússzeletek közepébe teszem a tölteléket, a húst pedig ráborítom, felgöngyölöm (kb. olyan módon, ahogyan a töltött káposztát szokták). Lisztbe, felvert tojásba, végül zsemlemorzsába forgatva bundázom
Bő, (annyi hogy ellepje a csirkemelleket) közepesen forró olajban mindkét oldalát aranybarnára sütöm, lecsöpögtetem.

Finom! A hús puha, illatos, nem száraz, fűszert tehettem volna bele jóval többet is.



Nincsenek megjegyzések: