Hajtovány

A receptet ITT találtam, de (azt hiszem) eredetileg INNEN származik.


Hozzávalók:
1 kg liszt
Kb 5 dl tej (a recept 6 dl körüli mennyiséget írt, nekem 5 dl is elég volt)
2 tojás sárgája
1 dl olaj
1 evőkanál só
5 dkg élesztő
Pici cukor

Krém:
20 dkg margarin
1 teáskanál só
25 dkg reszelt sajt
1 tojás (én ezt kihagytam)

Az élesztőt langyos cukrozott tejben felfuttatom. A hozzávalókat jól összedolgozom, (kicsit szórakozott lehettem, mert 2 tojás sárgája helyett, 3 db került a tésztába) és a tésztát meleg helyen a duplájára kelesztem.
(Kelesztés közben már érezni lehetett, hogy ebből valami nagyon jó dolog fog kisülni, gyönyörűen megkelt, szinte kimászott a tálból.)
Amíg a tészta kel, a krém hozzávalóit jól kikeverem. (a tojást kihagytam, egyrészt, mert a tésztába eggyel több tojás sárgája került, másrészt, nem volt szimpatikus a „tojás a krémben” változat, nálam önkényuralom van:).
A tésztát kettévágom, lisztezett deszkán jó vékonyra nyújtom, megkenem a krémmel, és feltekerem, mint a beiglit. 
Trapéz alakúra ( \ / \ / \ / ) vágom, és fél órát kelesztem. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket, jó szellősen, mert szépen meg fognak nőni.
Előmelegített sütőben 175 fokon kb 20-25 perc alatt aranyszínűre sütőm.
(Miközben sült bevackoltam magam a könyvemmel a sütő mellé, -addig sem fáztam-, és az illatát megérezve egy szemernyi kétségem sem volt afelől, hogy nagyszerű választás volt ez a recept.)
Megjegyzés magamnak: a margarin kifolyt kiolvadt a tésztából, és szinte úsztak a hajtoványok benne, szerintem legközelebb pár dekával kevesebb margarint teszek a krémbe

Brutálisan finom, de tényleg! Puha, omlós, mennyei. Melegen a legfinomabb, de két nap múlva sem lesz kemény. Érdemes kipróbálni. 

Nincsenek megjegyzések: