Kaland a citromtortával


Hozzávalók:
14 dkg liszt
12,5 dkg szobahőmérsékletű vaj
2 teáskanál sütőpor
10 dkg cukor
Egy kis pohár tejföl (175 g)
2 tojás
1 citrom héja és leve

Krém:
50 dkg túró (én krémtúrót használtam)
10 dkg cukor (mehet bele 15 dkg, ha valaki édesebben szereti)
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom héja és leve
2 dl tejszín

A tészta receptjét ITT találtam.
A vajat kikeverem, és apránként hozzáadom a cukrot, a tojásokat, a citromhéjat és levet, a tejfölt, és a lisztet. A masszát egy kivajazott, lisztezett tortaformába teszem, és előmelegített sütőben 160 fokon, 40 percen keresztül sütöm.

Egy nagyon finom illatú, guszta masszát kaptam, amit kivajazott, lisztezett tortaformába tettem, és irány a sütő. Félúton, jobban mondva a sütő nyitott ajtaja fölött, a kapcsos tortaformám eleresztette magát, és az alja kizuttyant a sütőajtóra. Én úgy meglepődtem, hogy percekig szorongattam az oldalsó részét, és bámultam a  csöpögő, szerteszét folyó masszát. (nem kis munkába került kivarázsolni a sütőajtó apró réseiből a masszát..., nem voltam ideges, áhh, dehogy...)
Kb. a negyedét sikerült megmenteni, lett egy ujjnyi vastag mini-tésztám, és egy halom krémem. A tészta nem ízlett túlzottan, nem tudom eldönteni, hogy a „kis baleset” miatt lett olyan, amilyen, avagy túlságosan vajas az én ízlésemnek, hümmm…
Ebből se lett születésnapi meglepi-torta...

A zselatinnal nem vagyok túl jóban, ez a melegítem-áztatom-keverem hármas sosem akar sikerülni, úgyhogy elhatároztam, többet nem tökölök vele, és ezentúl instant zselatint használok, ezzel remekül sikerült megszilárdítom a krémet, ami egyébként nagyon finom lett.

Krém: a túrót összekeverem a cukorral, a vaníliás cukorral, a citromhéjjal és a levével majd beleszórom az instant zselatin, jól eldolgozom, végül hozzákeverem a keményre vert tejszínt. A krémet ráöntöm a tésztára, és legalább 1 órára a hűtőbe teszem. 

Tanuláság: többet nem veszek akciós kapcsos tortaformát, vagy csak kapcsos formát nem veszek (ezt még el kell döntenem:)

Nincsenek megjegyzések: