Kókusztej házilag


A kókusztej meg én nem voltunk túl jóban, emlékeim szerint egyszer vettem, ronda lila címkés konzervdobozban vesztegették, és úgy belelkesültem a látványától, hogy rögtön 3 darabot is bepakoltam a kosárba. Rossz ötlet volt, csak az egyiket tudtam legyűrni, a hányinger kerülgetett tőle, a másik a kukában landolt (pedig azt az elvet követem, hogy ennivalót nem dobunk ki, ez alól kivételt képez a lejárt szavatosság, a szivárvány különböző színeiben való pompázás, és ha az adott dolog már mászik…), a harmadikra évek múlva bukkantam rá a kamra mélyén. Szóval ennyiben maradtunk, a kókusztej, és én…, egészen mostanáig. Ugyanis ráleltem ITT, egy remek házi kókusztej receptre.

Hozzávalók:
5 dkg kókuszreszelék
5 dl víz

A kókuszreszeléket beáztatom a vízbe, legalább egy éjszakára.
Kis adagokban további víz hozzáadásával jó pár percen keresztül, finomra turmixolom, majd kis lyukú szűrön leszűröm, hűtőben tárolom.
Kb. 1 liter kókusztejem lett.  

Nincsenek megjegyzések: