Túrós zebratorta

Igazán különleges, és látványos torta. ITT leltem rá.
Én a megadott adagoknál kevesebb cukorral dolgoztam, de aki igazán édesszájú, az tehet bele valamivel több cukrot (a krémbe), vagy cukrozott kakaóport.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
12,5 dkg vaj
1 teáskanál sütőpor
5 dkg cukor
1 tojás
1 csipet só

Krém:
75 dkg túró
4 dl tejföl
30 dkg cukor
1,5 dl olaj
2 tojás
2 ek citromlé
1 csomag vaníliás pudingpor
+ 2-3 evőkanál cukrozatlan kakaópor

A tészta hozzávalóit összekeverem és (pihentetés nélkül) kibélelek vele egy kivajazott tortaformát. (25 cm-es tortaformát használtam, és elég sokat szerencsétlenkedem amíg mindenhova jutott a tésztából, szóval szerintem ez a méret nagy…, vagy szimplán csak béna vagyok). Ha a tészta nagyon morzsolódik 1-2 evőkanál jéghideg vizet lehet hozzáadni.

Krém elkészítése:
A túrót áttöröm egy villával, a puding és a kakaó kivételével hozzáadok minden hozzávalót, és addig keverem amíg egy sima, csomómentes krémet kapok. A krémet megfelezem, az egyik feléhez hozzáadom a kakaót, a másik feléhez a vaníliás pudingot (a pudingot nem kell megfőzni!).
Egy merőkanál segítségével rákanalazom a krémet a torta közepére, egy kanál világos krém, rá egy kanál sötét, amíg el nem fogy. Nem kell simitgatni, magától elterül majd szép csíkosra.
Előmelegített sütőben, közepes fokozaton, kb. 50 percig sütö(tte)m.

Nincsenek megjegyzések: