Boszorkányujjak


Ugyan nincs halloween, sem farsang, zsúrt sem szerveztem, de gyerek-lelkű felnőtteknek ez a süti „kötelező” darab, másrészt a hangulatomra is jótékony hatással van (bő két órája marhulok már, az ujjakkal meg a fényképezőgéppel :)
ITT találtam.

Hozzávalók:
23 dkg puha margarin
20 dkg porcukor
40 dkg liszt
1 db tojás
1 kávéskanálnyi sütőport
2 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
1 kávéskanál színtelen mandulaaroma
Kb 10 dkg egész fehér mandula (pucolt, sótlan)
Olvasztott csoki, vagy lekvár, vagy ételfesték

A liszthez hozzákeverem a sütőport, és a sót. (kicsit megszaladtam a sütőporral, az első adag ujjam, kb egy 300 kg-os boszorkány ujjaira hajaz:).
A margarinnal elkeverem a tojást, porcukrot, mandulaaromát, és a vaníliás cukrot. Ha megvan, a vajas és a lisztes keveréket egybedolgozom (ha túl „híg” lehet még lisztet szórni hozzá), a tésztából cipót gyúrok, és folpackba csomagolva fél órát a hűtőben pihentetem.
A tésztából csíkokat készítek, amiket hosszú, keskeny ujjformára alakítok, mindegyiknek a végére nyomok egy mandulaszemet köröm gyanánt, késsel pedig kis barázdákat húzok, hogy életszerűbb legyen.
Közepesen meleg sütőben 15-20 percet sütöm, majd hagyom kihűlni. A köröm-mandulákat egyenként leszedegetem, a helyükre nutellát (vagy olvasztott csokit, lekvárt… stb) nyomok, és visszarakosgatom a köröm-mandulákat.
Olyasmi, mint a teasütemény, de a mandulaaromának köszönhetően eszméletlenül finom. 

 A gyerek ha játszik....


Nincsenek megjegyzések: