Pita (csirkés)

Valami eszméletlen pocsék a hangulatom az utóbbi időben, úgyhogy kompenzálok…, jelen esetben pitával (pedig a hozzávalóknak ilyenkor igen borsos az áruk, e mellett az ízük sem a legjobb…).
Az alap-recept INNEN van, kisebb módosítással.

Pita tészata:
3 dl langyos víz
50 dkg liszt (grahamliszt, de jó a sima fehérliszt is)
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
2 evőkanál olivaolaj
3 dkg élesztő
A tésztába én kevertem egy kis oregánot, és kakukkfűvet, ezek nyugodtan elhagyhatóak, de nagyon finom, illatos lesz tőle.

A langyos vízben elkeverem a cukrot, és a sót, majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom.
A liszthez hozzákeverem az olivaolajat, az élesztős vizet, és jól összedolgozom (hogy egy lágyabb tésztát kapjunk). Ezután szobahőmérsékleten kelesztem kb. 1 órát. (nagyjából a duplájára fog nőni). 
Ha ez megvan 8-10 (nekem 8 jó nagy darabom lett) egyforma darabba vágom, gömbölyítem őket és kb 10 percig hagyom pihenni. (konyharuhával le lehet takarni). A gömbölyű tésztából ovális vagy kerek formákat készítek (illetve nyomi formákat, mint az enyém:), 1-1,5 cm vastagokat, és ruhával letakarva még jó 30 percig állni hagyom.
Előmelegített sütőben (észrevétel: a sütő jó meleg legyen, mert különben az első adag nem fog felnőni, így is ehető ugyan, bár macerásabb) 220 fokon, a sütő rácsán megsütöm őket, (2-3 darab fér be egyszerre), kb 5-7 perc alatt (persze ez is függ a sütőtől, az enyémnek min. 10 perc kellett). 
Ha a tészta felfújódott (szétvált) meg lehet fordítani, persze egy jó sütővel nem kell feltétlenül. 
Olajjal kikent tepsiben is süthető, én így még nem próbáltam. 
A kész pitákat konyharuhával letakarom, hogy ne keményedjenek meg. Kihűlés után nylon zacsiba téve le lehet fagyasztani, így hetekig is eláll. 
Töltelék nálam így nézett ki:
2 csirkemell
Paradicsom
Póréhagyma
Kígyóuborka
Saláta
Paprika

A csirkemelleket felcsíkoztam, és szójaszószós-olivaolajos-fűszeres pácban 1-2 órára a hűtőbe tettem, majd serpenyőben jól átsütöttem.
A póréhagymát, uborkát felkarikáztam; a salátát, paprikát, paradicsomot kockáztam, és egy tálban jól összekevertem őket. (lehet sózni, borsozni, én á lá natur hagytam).

Szósz/mártás: (ez kb két-három főnek elég)
3 evőkanál tejföl
1 evőkanál olivaolaj
1 fej fokhagyma (így nagyon intenzív lesz az íze, úgyhogy lehet kevesebb is)
Kevés só
Oregáno
Bazsalikom
Egy tálban a hozzávalókat jól összekeverjük, és betesszük a hűtőbe, hogy az ízek jól összeérjenek.
A pitákba rétegesen (vagy egyéb módon) beletöltöm a zöldségeket, husit, szószt. Finom, laktató, az íze pedig simán vetekszik a gyorsbüfékben kaphatókkal. 

Nincsenek megjegyzések: