Hugh Laurie: A balek


"A fájdalom egy esemény. Megtörténik veled, aztán foglalkozol vele, ahogy akkor éppen tudsz."

"Kinyitottam az ajtót, és azonal éreztem a bőrömön a hűvös, szemerkélő esőt. Az esőcseppek elkeveredtek az izzadságcseppekkel, felhígították azokat, és felhígították a karomban lévő fájdalmat is. Felhígítottak mindent, én pedig becsuktam a szemem és hagytam, hogy az esőcseppek az arcomat mossák. Ez volt az egyik legjobb dolog, amit valaha átéltem. Mondhatnád erre, hogy ezek szerint elég gyatra kis életem lehet. De nem feledjük, hogy minden nézőpont kérdése."

"Biztos tudod, milyen az, amikor magával ránt a dolgok folyása. Normál esetben a szavakat az agy a száj felé küldi, és valahol útközben az ember rászán egy pillanatot arra, hogy leellenőrizze őket, csak hogy lássa, tényleg azok lettek megrendelve, meg hogy szépen be is vannak csomagolva, hogy aztán bebugyolálva a szájpadlás felé tessékelje őket, majd ki a friss levegőre. De amikor az embert magával rántja a dolgok folyása, a dolog ellenőrzési része gyakran kiesik."

"Engem viszont egyszerűen nem ilyen fából faragtak. Teljességgel másmilyen fából. Az egyetlen jó dolog, amit észrevettem a pénzzel kapcsolatban, hogy meg lehet vele vásárolni dolgokat. Méghozzá olyan dolgokat, amiket eléggé kedvelek."

"Az utazásaid során valószínűleg megfigyelted, hogy a motorosok nem viselnek biztonsági övet, ami jó is meg rossz is. Jó, mert senki se akar hozzákötve lenni egy kétszáz kilós forró fémtömeghez, miközben épp csúszik végig az úton. És rossz, mert amikor a fékeket erőteljesen benyomjuk, akkor a motor megáll, az utasa viszont nem. Az utasa továbbhalad az eredeti irányba, amíg a heréi összeütközésbe nem kerülnek a tanksapkával, és meg nem telik könnyel a szeme, megakadályozva abban, hogy lássa azt, aminek az elkerülése érdekében eredetileg a fékre lépett."

"Teljesen egyértelműen el volt baszva, és reménytelen volt nagyjából minden elképzelhető módon."

"A haladás olyasmi, amit egyszerűen csak hagyni kell megtörténni."

"...jó barátom volt, de amikor aludt, szinte már úgy éreztem, szeretem. Vagy talán csak bemelegítettem a szerető berendezésemet, hogy készen álljon valaki más számára. Igen minden bizonnyal erről lehetett szó."


Nincsenek megjegyzések: